Het begin van het einde

4 juli 2017 - Como, Italië

Eergister ochtend zijn we gezamelijk met de trein en de benenwagen naar de haven gaan. We hadden alweer een nieuwe boot en dus weer nieuwe ruimtes om te verkennen. We vertrokken op tijd; om 14:35 (Griekse tijd) voer de boot uit richting Italië. Het was nog steeds erg warm, dus zodra het zwembad open ging zijn we met zijn allen gaan zwemmen (zelfs Robin heeft gezwommen!). Robin heeft ons weer een nieuw kaartspel geleerd waar we ons veel mee hebben geamuseerd. De meiden hebben op de smalle, witte banken op het dek geslapen, terwijl de jongens op de grond in de lounge sliepen. De volgende dag kwamen we om 12:30 (Nederlandse tijd) aan. Door de 'super overzichtelijke' Italiaanse planning hebben we een half uur in de verkeerde shuttlebus gezeten en moesten we vervolgens alsnog richting het station lopen, waar ons hostel lag. We kregen toen nog een zes persoons kamer, gezellig! We hebben gegeten en kaarspelletjes gespeeld en verder niet veel uitgevoerd, mag ook wel eens. Momenteel zitten we in de trein van Ancona naar Milaan om vanuit daar door te reizen naar Como: Onze laatste overnachtingsplek :(

Liefs,

De Mutsen

1. Ellen Coenen:
    Lieve Mutsen,
    Nog even en jullie zijn weer thuis! We zijn benieuwd naar jullie verhalen en wat de meeste indruk op jullie heeft gemaakt. En... zijn jullie nog vrienden?! Want je leert elkaar wel van een andere kant kennen! Nog veel plezier en een behouden thuiskomst!
    veel liefs.
  2. NMK:
    4 juli 2017
    wordt wel tijd dat jullie weer thuis komen vind het wel erg lang duren :( . geniet nog van de laatste km x
  3. Katinka:
    4 juli 2017
    Dag mutsjes, jullie hebben nu in een relatief korte tijd veel reiservaring opgedaan. En wouw Robin aan het zwemmen? Zeer bijzonder voor iemand met ong. 6 a7 zwemdiploma 's zeg! Voor nu een goede reis nog en geniet er nog maar van samen! Liefs, Katinka
  4. Opa en oma Bosch:
    Hallo lieve mutsjes ,
    Nog even en dan is het afgelopen . Een hele goede reis, terug naar huis .
    Wij hopen dat jullie met veel plezier zullen terug kijken
    Op alles wat jullie gezien en meegemaakt hebben .
    Kom goed thuis , en we zien ons misschien op de diploma uitreiking , bedankt voor jullie berichtjes we hebben genoten , lieve groetjes , opa en oma Bosch
  5. Angelique:
    4 juli 2017
    We zijn benieuwd om hoe laat jullie woensdag arriveren. Of zullen we de diploma's laten opsturen, zodat er nog een zwemweekje in het Comomeer aan vastgeplakt kan worden?? Geniet van de laatste reisdagen!
  6. Linnissa:
    Hallo mutsen,

De laatste kilometers zijn begonnen en nog maar 1 overnachting samen.
    Benieuwd naar jullie verhalen en nog veel plezier de laatste uurtjes.
  7. Marion:
    5 juli 2017
    Een hele goede reis naar huis vandaag! jullie hebben jullie middelbare scholieren tijd bijzonder afgesloten ! Ik hoop ( en dat zal echt zo zijn!) dat jullie mooie blijvende herinneringen mee hebben genomen. Tot straks ❤️